بازی Dave the Diver به عنوان یکی از بهترین و محبوبترین عناوین مستقل سال گذشته، توانست توجههای بسیاری را به خود جلب کند. این بازی با ترکیب مکانیکهای متنوع، داستان جذاب و طراحی هنری چشمگیر، بیش از 4 میلیون نسخه فروش داشت و جایزه معتبر BAFTA را به خود اختصاص داد. موفقیت بیسابقه این بازی نه تنها نشاندهنده استعداد بالای تیم سازنده آن یعنی Mintrocket است، بلکه به طرز چشمگیری مسیر را برای پروژههای مستقل دیگر هموار کرد.
جائههو هوانگ، خالق بازی، در مصاحبهای با سایت VGC در رویداد Gamescom Asia به برنامههای آتی خود برای گسترش این بازی اشاره کرد. او تأیید کرد که این ایپی تنها به یک بازی محدود نخواهد شد و قصد دارد جهان Dave the Diver را به سوی پروژههای بزرگتر و گستردهتری سوق دهد.
برنامههای آتی برای Dave the Diver: فراتر از یک بازی
پس از موفقیت فوقالعاده Dave the Diver، جائههو هوانگ و تیمش به دنبال گسترش این دنیا و خلق محتواهای جدید هستند. در این مسیر، هوانگ تأکید کرده است که قصد دارد محتوای داستانی جدیدی برای بازی اصلی ارائه دهد که مخاطبان بتوانند ماجراجوییهای بیشتری را تجربه کنند. این ماجراجوییها شامل داستانهای عمیقتری درباره شخصیتهای فرعی و جزئیات بیشتری درباره گذشته و انگیزههای آنها خواهد بود.
یکی از نکات برجستهای که هوانگ در مصاحبه خود به آن اشاره کرد، توسعه پروژههای جانبی و بازیهایی با تمرکز بر شخصیتهای فرعی است. به گفته او، شخصیتهای فرعی بسیاری در Dave the Diver حضور دارند که داستانهای پیچیده و جذابی دارند، اما تاکنون به آنها توجهی نشده است. هوانگ به طور خاص از Cobra و شخصیت اصلی دیو نام برده و اشاره کرده که داستانهای زیادی از این شخصیتها در دست دارد که میتواند به ژانرهای مختلف بازیهای ویدیویی منتقل شود.
تنوع ژانر و داستان: آیندهای نو برای Dave the Diver
یکی از جنبههای جذاب صحبتهای جائههو هوانگ، امکان انتقال شخصیتها و داستانهای آنها به ژانرهای مختلف است. او معتقد است که هر کدام از شخصیتهای بازی پتانسیلهای زیادی دارند که میتوانند در قالب بازیهای مستقل دیگری به نمایش گذاشته شوند. این ایده میتواند انقلابی در گسترش این ایپی ایجاد کند، چرا که هوانگ قصد دارد تا جهان Dave the Diver را به یک جهان چندگانه (Multiverse) تبدیل کند، جایی که هر شخصیت داستان خاص خود را داشته باشد و در ژانر و فضای متفاوتی قرار گیرد.
برای مثال، بازیای که بر اساس شخصیت Cobra ساخته شود، میتواند در سبک اکشن ماجرایی باشد و از جنبههای مبارزاتی و شخصیتپردازی قدرتمند این شخصیت بهره ببرد. همچنین بازیای که به شخصیت دیو و گذشتهاش بپردازد، میتواند به عنوان یک بازی ماجرایی و معمایی با تمرکز بر داستان و جزئیات دنیای اطراف او مطرح شود.
شخصیتهای فرعی: روایتی جدید از جهان Dave the Diver
یکی از مسائل کلیدی که هوانگ در مصاحبههای خود به آن اشاره کرده، تمایل او به پرداختن به شخصیتهای فرعی و داستانهای آنهاست. وی اشاره کرده که پیشینه و انگیزههای شخصیتها هنوز به طور کامل در بازی اصلی نمایان نشدهاند و این موضوع میتواند منبع الهام بسیاری برای توسعه بازیهای جانبی باشد. برای مثال، شخصیت Cobra با پیشینهای پیچیده و گذشتهای پر از معما میتواند یکی از شخصیتهایی باشد که داستانهای او در بازیهای آینده مورد بررسی قرار گیرد.
همچنین شخصیت دیو، شخصیت اصلی بازی، با وجود اینکه در طول بازی به خوبی معرفی شده، اما هنوز بسیاری از جنبههای زندگی و گذشته او ناشناخته باقی مانده است. هوانگ تأیید کرده که داستانهای زیادی درباره چگونگی حضور دیو در Blue Hole و ماجراهای قبل از این رویداد وجود دارد که هنوز به آنها پرداخته نشده است. این اطلاعات میتواند به توسعه یک بازی مستقل یا محتوای اضافی برای نسخه اصلی منجر شود.
یکی دیگر از نکات مهم که هوانگ به آن اشاره کرد، استقلال Mintrocket و تأثیر آن بر روند توسعه بازیهاست. هوانگ اعلام کرد که تیم Mintrocket اکنون به عنوان یک استودیو مستقل عمل میکند و نیازی به گزارشدهی مداوم به شرکت مادر Nexon ندارد. این استقلال به تیم اجازه میدهد تا بدون هیچگونه فشار خارجی و ملاحظات تجاری، به طور کامل بر روی خلاقیت و بهبود کیفیت بازیها تمرکز کند.
وی اظهار داشت که تیم توسعهدهنده Mintrocket از 20 تا 30 نفر تشکیل شده است که این تعداد برای توسعه بازیها ایدهآل است. به گفته هوانگ، تمرکز استودیو بیشتر بر روی کیفیت بازیها و توسعه تیمهای کوچکتر خواهد بود و آنها به دنبال گسترش بیرویه تیم نیستند. این استراتژی به آنها اجازه میدهد تا به صورت متمرکزتر و با دقت بیشتری بر روی پروژههای جدید کار کنند و کیفیت بازیها را به سطح بالاتری برسانند.
نگاه به آینده: پروژههای در دست ساخت
با توجه به اظهارات هوانگ، مشخص است که پروژههای متعددی برای گسترش دنیای Dave the Diver در دست ساخت قرار دارند. با این حال، او تأکید کرده که نباید انتظار داشته باشیم این پروژهها در آینده نزدیک عرضه شوند. توسعه این بازیها به زمان نیاز دارد و استودیو Mintrocket با توجه به رویکرد خلاقانهای که در پیش گرفته، قصد ندارد عجله کند. این امر نشاندهنده اهمیت کیفیت بر کمیت در روند توسعه پروژهها است.
طرفداران Dave the Diver میتوانند انتظار داشته باشند که در سالهای آینده با محتواهای جدید و بازیهای جانبی متعددی مواجه شوند که به داستانها و شخصیتهای مختلف این دنیا میپردازند. این پروژهها نه تنها دنیای Dave the Diver را گسترش میدهند، بلکه پتانسیل دارند تا بازیکنان جدیدی را به سوی این ایپی جذب کنند و به محبوبیت بیشتر آن کمک کنند.
دنیای Dave the Diver در حال گسترش
موفقیت Dave the Diver تنها آغاز یک ماجراجویی بزرگتر است. برنامههای جائههو هوانگ و تیمش برای گسترش این ایپی نشان میدهد که Dave the Diver نه تنها به عنوان یک بازی مستقل موفقیتآمیز عمل کرده، بلکه میتواند به یکی از بزرگترین ایپیهای مستقل در صنعت بازی تبدیل شود. با تمرکز بر روی شخصیتهای فرعی و داستانهای جدید، دنیای Dave the Diver به سوی تجربههای گستردهتر و جذابتری حرکت میکند. بدون شک، طرفداران این بازی میتوانند منتظر سالهای هیجانانگیزی برای این ایپی باشند.
علاوه بر این، طرفداران میتوانند با خرید گیفت کارت از فروشگاههای معتبر، دسترسی به محتوای جدید بازی و امکانات اضافی را به راحتی فراهم کنند. این روش به بازیکنان امکان میدهد تا به سرعت به محتواهای انحصاری و آپدیتهای ویژه دسترسی داشته باشند.
همانطور که هوانگ تأکید کرده، مهمترین هدف استودیو ایجاد تجربههای عمیقتر و متمرکزتر برای بازیکنان است. این موضوع نشاندهنده تعهد به کیفیت و نوآوری در هر پروژهای است که قرار است در آینده از سوی Mintrocket عرضه شود. با توجه به برنامههای جائههو هوانگ، به نظر میرسد Dave the Diver نه تنها موفقیت خود را ادامه خواهد داد، بلکه به یکی از شاخصترین نمونههای نوآوری در بازیهای مستقل تبدیل خواهد شد.