بسیاری از استودیوهای بازیسازی امروزه با چالشها و کاهش بودجه مواجه هستند، و در مقابل روزهای پرنوسان، بسیاری از آنها دست و پنجه نرم میکنند. شرکت Atomik Research با مصاحبه با ۵۰۰ توسعهدهندهی بازیهای موبایلی در آمریکا، نتایجی از تحقیقات خود را منتشر کرده است که نشاندهنده رکود بازار بازیهای گوشی میباشد. بر اساس گزارش GamesIndustry و آمار اتمیک، ۸۳ درصد از بازیهای موبایلی تا سه سال اول با شکست مواجه میشوند و ۴۳ درصد از بازیهای توسعه یافته تا مرحلهی انتشار دوام نمیآورند.
اکثر بازیهای موبایلی فقط سه سال دوام میآورند
نتایج تحقیقات Atomik Research نشان میدهد که حدود ۷۶ درصد از بازیهای موبایلی در سال اول انتشار بیشترین درآمد را کسب میکنند، و تنها ۴ درصد از آنها در سال دوم به درآمد بیشتری از سال اول میرسند.
با توجه به تحقیقات اتمیک، بیش از ۵۰ درصد توسعهدهندگان بازیهای موبایلی از مدل کسبوکار لایوسرویس در بازیهای خود استفاده میکنند؛ اما ۳۸ درصد از آنها بهروزرسانیهای منظمی ارائه نمیدهند.
کمتر از ۵۰ درصد توسعهدهندگان بازی با کسبوکار لایوسرویس، حاضر به بهروزرسانی ماهانهی بازیهای خود هستند، و تنها ۵ درصد از بازیها بعد از گذشت هفت سال، بهطور مداوم بهروز میشوند. علاوه بر این، ۷۸ درصد از توسعهدهندگان بازیهای موبایلی، به دنبال ساخت بازی جدید هستند.
- خدمات مرتبط: خرید گیفت کارت فری فایر