از زمان انتشار، بازی همستر کامبت به چنان موفقیتی دست یافته که احتمال وارد شدن رکوردهای آن به کتاب رکوردهای گینس وجود دارد. به گزارش Cointelegraph، دستیابی به 150 میلیون کاربر در دنیای فناوری، دستاوردی چشمگیر است که تنها پلتفرمهای بسیار موفق به این رقم دست پیدا میکنند. این موضوع ظهور بازی همستر کامبت را به یکی از جذابترین داستانهای سال 2024 تبدیل کرده است.
یکی از نمونههای موفق قبلی، بازی پوکمون گو (Pokémon GO) بود که در سال 2016 منتشر شد و توانست در 33 روز به 150 میلیون کاربر برسد. این رکورد تا تابستان 2023 پابرجا بود تا اینکه تردز، رقیب متا برای ایکس، در 6 روز به این تعداد کاربر دست یافت. اکنون بازی همستر کامبت که بر بستر تلگرام فعالیت میکند، ادعا میکند که به عنوان سومین اپلیکیشن تاریخ توانسته به بیش از 150 میلیون کاربر برسد.
صفحه یوتیوب همستر کامبت نیز موفقیت چشمگیری داشته و به 22 میلیون دنبالکننده رسیده است. سباستین بورگت، یکی از بنیانگذاران متاورس Sandbox، این رشد خیرهکننده بازیهای تلگرامی را نشاندهنده سرعت بالای نوآوری دانسته و معتقد است که بازیهایی مانند همستر کامبت در حال بازتعریف رویکرد بازیهای کسب درآمد هستند و اثر شبکهی وب 3 را به نمایش میگذارند.
تعداد بازیکنان همستر کامبت طی سه ماه اخیر بهطور تصاعدی افزایش یافته و این موفقیت با استفاده از انواع مکانیزمهای درگیر کردن کاربر با شبکههای اجتماعی و بازیسازی بهدست آمده است. هدف بازی، چه از طریق ضربه زدنهای مداوم چه با مدیریت استراتژیک، کسب بیشترین تعداد سکه یا سود ساعتی است. کاربران امیدوارند که موفقیتهای مشابهی که در ناتکوین رخ داد، در همستر کامبت نیز تکرار شود.
همستر کامبت توانسته است در مدت سه ماه به 200 میلیون کاربر دست یابد. مکانیزمهای درون بازی همستر کامبت بهطور ذاتی با محتوای یوتیوب و پلتفرمهای شبکههای اجتماعی آن درهم آمیخته شدهاند. صفحهی یوتیوب این بازی در حال سبقت گرفتن از تعداد دنبالکنندههای صفحهی Mr Beast، پربازدیدترین کانال یوتیوب، است.
تیم سازندهی همستر کامبت برای ثبت رکوردهای جهانی گینس با عنوان «اولین کانال یوتیوب که بیش از 10 میلیون دنبالکننده را در یک هفته (شش روز و 13 ساعت و 15 دقیقه) به دست آورده» درخواست داده است.
موفقیتهای مالی
همستر کامبت علاوه بر موفقیت در جذب کاربران، از نظر مالی نیز به موفقیتهای بزرگی دست یافته است. بر اساس دادههای Social Blade، کانال یوتیوب این بازی از زمان آغاز به کار، 473٬709٬858 بازدید داشته و 5.2 میلیون دلار درآمد کسب کرده است. به گفته یکی از کارشناسان یوتیوب، همستر کامبت در حال حاضر از کانال یوتیوب خود 11 دلار به ازای هر 1000 بازدید درآمد تبلیغاتی کسب میکند. طی دو هفته گذشته، این کانال بهطور میانگین روزانه 21 میلیون بازدید داشته که معادل درآمد روزانه 230 هزار دلاری از تبلیغات در 14 روز گذشته است.
نتیجهگیری
موفقیتهای بازی همستر کامبت از زمان انتشار، نمونهای بارز از تواناییهای صنعت بازیهای تلگرامی و شبکههای اجتماعی در جذب کاربران و تولید درآمد است. با توجه به رشد سریع این بازی و دستاوردهای قابلتوجه آن، به نظر میرسد که همستر کامبت نه تنها توانسته است رکوردهای جدیدی در دنیای بازیهای دیجیتال به ثبت برساند، بلکه میتواند الهامبخش نسل جدیدی از بازیهای مبتنی بر شبکههای اجتماعی باشد. موفقیتهای این بازی نشاندهنده نوآوری و خلاقیت بیپایان در صنعت بازیسازی است و احتمال ثبت رکوردهای آن در کتاب رکوردهای گینس، مهر تأییدی بر این دستاوردها خواهد بود. همچنین، بازار خرید و فروش همستر کمبات های مجازی در این بازی به یکی از عوامل کلیدی در جلب توجه کاربران و افزایش تعاملات آنها تبدیل شده است.